bob5

عکس.مطلب

bob5

عکس.مطلب

شاداب سازی با دوربین مدار بسته....

درچهارسال اخیر درحوزه آموزش و پرورش ودانشگاه‌ها کم نبوده است اتفاقاتی که درنوع خود نه تنها بدیع و نو بوده‌اند بلکه عجیب هم بوده‌اند و کارشناسان زیادی را به اظهارنظر وا داشته‌اند. یکی ازاین اقدامات که مخصوصاً در دوسال آخر دولت نهم در فضای فیزیکی این نهادهای آموزشی اتفاق افتاد نصب دوربین‌های مداربسته در ساختمان‌های دانشگاه‌ها و مدارس بود که با حمایت وزرای علوم وآموزش و پرورش، همچنان ادامه دارد اما تنها تفاوتی که در این زمینه میان دو وزیر علوم و آموزش و پرورش وجود دارد این است که وزیر علوم تا به حال چندین بار در مقابل انتقاداتی که درمورد نصب دوربین‌های مداربسته در دانشگاه‌هایی مانند تهران وامیرکبیر از این وزارت می‌شد، صریحاً از این اقدام حمایت کرده است ولی «علیرضا ‌احمدی» از اظهارنظر صریح در این مورد خودداری کرده است وفقط چندی پیش به لبخندی به سوی خبرنگاران که از او در این مورد سؤال می‌کردند، بسنده کرد و گفت: «پاسخ به این سؤال موجب بروز حاشیه برای آموزش و پرورش می‌شود.» اما با اینکه مسائل حاشیه‌ای این وزارت مانند بسیاری دیگر از مسائل گم شده بود، در چندروز گذشته اظهارنظرها دراین مورد و در میان مسئولان وزارت آموزش و پرورش دوباره به راه افتاده است؛ چرا که «محمد بنیادی» معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران گفته است: «من موافق نصب دوربین مدار بسته در مدارس هستم و معتقدم نصب دوربین‌ها محیط ناامن برای دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کند.» او ادامه داده است: «بنده به عنوان یک کارشناس و نه معاون پرورشی معتقدم که استفاده از دوربین مداربسته در هزاره سوم برای اعمال مدیریت بهتر است.

دوربین مداربسته منافاتی با فضای مدرسه و کار دسته جمعی ندارد و به نظر من به جای منسوخ کردن فعالیت معاونان مدرسه به کار فیزیکی، باید این تکنولوژی در هزاره سوم توسعه و گسترش یابد.» در فاصله کمی از منتشر شدن این خبر «زکریا یازرلو»، رئیس آموزش و پرورش شهر تهران محدودیت این سازمان را در نصب دوربین فقط در کلاس‌های درس دانست و در پاسخ به رویکرد آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به نصب دوربین در مدارس پایتخت، گفت: «ما با استفاده از هر وسیله‌ای از جمله دوربین، بلوتوث و تلفن‌همراه و یا هر رسانه‌ای که آموزش و پرورش را در دستیابی به تعلیم و تربیت اسلامی جلو ببرد، موافقیم.»

دوستان نظر شما چیست....

تأیید و تکذیب ادامه دارد
نصب دوربین مداربسته درمدارس یکی ازپرسروصداترین اتفاقات در حوزه آموزش و پرورش در ماه‌های اخیر بوده است. این مسئله هنگامی بیشتر برسر زبآنها افتاد که رئیس آموزش و پرورش شهرستآنهای تهران در اردیبهشت ماه گذشته درباره نصب دوربین در تعدادی از مدارس مناطق تحت پوشش این سازمان گفت: «مدرسه حریم شخصی نیست که استفاده از این دوربین‌ها مشکل‌زا باشد.» او ادامه داده بود: «به هر حال این دوربین‌ها نیز تکنولوژی جدیدی است که وارد شده و می‌توان از آن در کنترل دانش‌آموزان و پیشگیری از حوادث ناگوار در مدارس استفاده کرد. تاکنون در قوانین آموزش و پرورش مشاهده نکرده‌ام که استفاده از دوربین را منع کرده باشند.» کمی بعد از این اظهارنظرمعاون دادستان تهران با مقایسه دوربین‌های مداربسته با ناظم مدارس نصب این دوربین‌ها در مدارس را «مفید» دانست و توصیه کرد که از دوربین مداربسته طوری استفاده شود که «به توسعه و ضابطه‌مند شدن دانش‌‌آموزان» کمک کند، در حالی که هیچ رهنمودی را نیز در مورد چگونگی استفاده از این دوربین‌ها برای توسعه دانش‌آموزان نداد. اما همین اظهارات کافی بود تا از گوشه و کنار و از زبان مسئولان سازمآنهای مختلف وزارت آموزش و پرورش موجی از انتقادات به راه بیفتد. یکی از آنها «مهدی نوید ادهم» دبیر شورای عالی وزارت آموزش و پرورش بود که در واکنش به این خبر با اشاره به پیگیری این موضوع در این شورا اعلام کرد که «قانونی در مورد نصب دوربین مداربسته برای کنترل دانش‌آموزان وجود ندارد، در تربیت باید اصل را بر اعتماد و مصون‌سازی گذاشت.» علی‌اکبر باغانی، دبیر کانون صنفی معلمان نیز یکی دیگر از افرادی بود که نصب دوربین در کلاس‌های درس را خلاف قانون و حقوق بشر می‌داند چرا که به اعتقاد او باعث می‌شود آزادی عمل دانش‌آموزان و معلم‌ها محدود شود. از طرف دیگر باید گفت که اگر نصب دوربین مداربسته در مدارس ایران رایج شود، 13 هزار و 364 مدرسه و دومیلیون و 422 هزار و 905 دانش‌آموز تنها در استان تهران زیر کنترل این دوربین‌ها قرارخواهند گرفت.

این اظهارات در حالی طی ماه‌های گذشته از سوی این مسئولان مطرح شده است که در میان بسیاری از خانواده‌ها و دانش‌آموزان این نگرانی به وجود آمده است که همه رفتار دانش‌آموزان زیر نظر مدیر و معاونان مدرسه است. یکی از این دانش‌آموزان به خبرگزاری مهر گفته است: «مگر ما چه‌کار می‌کنیم که باید تحت این مراقبت‌های شدید باشیم. اعتماد به دانش‌آموزان توانایی و حس همکاری بیشتری به آنها می‌دهد.» از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقدند که نصب دوربین باعث می‌شود آزادی عمل دانش‌آموزان و معلمان در مدارس محدود شود. دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش در این باره معتقد است که نصب دوربین در مدارس نادرست است؛ زیرا در تربیت باید اصل بر اعتماد و مصون‌سازی باشد.

«اسفندیار اختیاری» عضو کمیسیون آموزش مجلس در این مورد به «خبر» می‌گوید: «با تمام اظهارات گوناگونی که در این مورد می‌شود بازهم باید گفت اگر هدف آموزش‌وپرورش آرامش باشد، پرورش با سیستم‌های حفاظتی جواب نمی‌دهد و رشد پرورشی باامنیت روانی ایجاد می‌شود. البته شاید افرادی که طرفدار این طرح هستند دلیل بیاورند که این کار طبق قانون صورت می‌گیرد، ولی باز هم باید گفت به نظر نمی‌رسد که در قانون چنین مباحثی مطرح شده باشد، چرا که قانونگذار هنگام نوشتن قانون چنین مباحث‌ریزی را مطرح نکرده است و به مباحث کلی رسیده است. قانون به این صورت جزئی نیست و بیشتر به مباحث کلان پرداخته است؛ بنابراین باید گفت که در محیط‌هایی مانند مدارس که دارای سطح آموزشی و پرورشی هستند باید نگاه پرورشی هم وجود داشته باشد نه امنیتی، بلکه وزارت آموزش و پرورش دیدگاه‌هایی را باید پرورش دهد که ایجاد امنیت دهد.»

شاداب‌سازی کنیم یا دوربین نصب کنیماما قبل از این و پیشتر از اینکه به طور رسمی اعلام شود که نصب دوربین‌ها در مدارس دارد کم کم جدی می‌شود، زمزمه نصب این دوربین‌ها در مدارس دخترانه برسر زبآنها افتاده بود و همین زمزمه باعث شده بود اظهارنظرهای زیادی از سوی کارشناسان و مسئولان آموزش و پرورش مطرح شود؛ چرا که خیلی‌ها از یاد نمی‌بردند علاقه‌ای را که شخص وزیر آموزش و پرورش به کشیدن حصار دور مدارس دخترانه نشان داده بود و زیردستانش نام این طرح را «شاداب سازی» نامگذاری کرده بودند. بعد از اینکه خبرگزاری مهر خبر داد که مدیران برخی از مدارس دخترانه شهرستآنهای تهران، برای کنترل و نظارت بر دانش‌آموزان خود و بدون هرگونه دستور‌العمل قانونی، اقدام به نصب خودسرانه دوربین‌های مداربسته در نقاط مختلف این مدارس کرده‌اند تعدادی از دانش‌آموزان وکارشناسان امور آموزشی نسبت به این اقدام اظهار نگرانی کردند. چرا که از نظر این کارشناسان از سویی بحث شاداب‌سازی مدارس دخترانه می‌شود که طبق آن سعی می‌شود حصاری به دور دیوارهای این مدارس کشیده شود تا آنها به اصطلاح «راحت‌تر» باشند و از سوی دیگر از کنترل کردن آنها توسط این دوربین‌ها سخن به میان می‌آید.
مدیرکل دفتر امور بانوان وزارت آموزش و پرورش یکی از افرادی است که به این طرح اعتراض کرده است: «اگر قرار باشد طرح شاداب‌سازی را در مدارس دخترانه پیاده کنیم، نباید ناظر مجازی در محیط مدرسه وجود داشته باشد. چه تضمینی وجود دارد که فیلم ضبط شده این دوربین‌ها به سرقت نرود و یا در اختیار سایرین قرار نگیرد.»

نظرات 6 + ارسال نظر
نیلوفر مردابی یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:14 ق.ظ



سلام دوست عزیز

حالتون خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ممنون که بهم سرزدید

در مورد پستتون هم باید بگم از ماست که بر ماست ... .
شاد باشید بدون حصار

ممنون....

شاه غلام یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 02:56 ب.ظ http://gholamking.blogsky.com/

سلام/سعید یه سری به وبم بزن. راستی به سینا و سیامک هم بگو.

لی دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:52 ب.ظ http://www.leee.blogsky.com/

خر که بگندد نمکش می زنند. وای به روزی که بگندد نمک

سلام دوست عزیز
حالا خر بود یا شیر

سمیرا سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 01:29 ب.ظ http://www.lovehurts.blogfa.com

ـــــ________________________________$$
_________________________________$$$
_______________________________$$$$
____________________________$$$$$$
__________________________$$$$$$$
________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
______________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
____________________$$$$$$$$$$$$$$$
___________________$$$$$$$$$$$$$
_________________$$$$$$$$$$$$
________________$$$$$$$$$$
_______________$$$$$$$$$
______________$$$$$$$$
_____________$$$$$$$$
____________$$$$$$$
___________$$$$$$$ سلام دوست عزیزو مهربونم ....
___________$$$$$$
__________$$$$$$ خوبـــی عزیـــــــزم ؟ ...
__________$$$$$
_________$$$$$ چه خبرا ؟ خوش میگذره ؟ ...
_________$$$$
________$$$$ یه خبر دارم برات ...
________$$$$
________$$$ مـــــن آپم قشـــنگم ... خوشحال میشم که بیای ...
________$$$
_________$$ پس بیا و خوشحالم کن ... خیلی وقته نیودم وب
___$$$$$$$$$$$$$$$
_____$$$$$$$$$$$$
______$$$$$$$$$
_____$$$$$$$$$$$$
____$$$$$$$$$$$$$$
___$$$$$$$$$$$$$$$$$
_________$$$$
__________$$$
___________ $

امامدادی چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:01 ب.ظ http://www.rahbaremamdadi.blogsky.com

سلام
قصه عکس در کشوری چون ایران بیشتر از هر چیز شبیه داستان پینوکیو است .منتظرنظرات وراهنمایی شما دوست بزرگوارهستیم

سیامک امامی شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 08:54 ب.ظ

واه واه واه ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد